Buscar Video
Resultado de Videos 1 - 5 de 5
 

Tags relacionados: Es  Baluard  Museu  dArt  Modern  i  Contemporani  Palma  Mallorca  nit  de  lart  2010  galería  abaart    Palma  de  Mallorca  Petra  municipio  pla  de  Mallorca  Petra  ray  Junípero  Serra  ES  BALUARD  MUSEU  ART  MODERN  CONTEMPORANI  Nit  Art  2009  Art  Report  2009  al  Centre  de  Cultura  Sa  Nostra 

Ordenados por: Fecha - Título - Visualizaciones - Votación

Es Baluard Museu dArt Modern i Contemporani Palma Mallorca
Es Baluard Museu dArt Modern i Contemporani Palma Mallorca Reserva y venta de entradas anticipadas Visitas guiadas: los miércoles y jueves a las 16.30 h se ofrecen visitas guiadas para grupos, asociaciones culturales, cívicas, de la tercera edad... Se pretende que el visitante disfrute de forma relajada de un recorrido por el museo, al mismo tiempo que le proporcionamos los contenidos de la colección y la importancia histórica del entorno. Es necesario concertar previamente día y hora. El servicio de visita guiada es gratuito, y el grupo paga la tarifa de entrada que corresponda según cada caso (grupos superiores a 20 personas, entrada reducida de 4,50 €). Teléfono para concertar la visita: 971 908 201. Tienda-librería: de martes a domingo, de 10 a 20 h. Cafetería-restaurante: tel. 971 908 199. Facilidades de acceso: las instalaciones están acondicionadas para facilitar el acceso de cochecitos infantiles y sillas de ruedas. Estas últimas pueden pedirse al museo de forma gratuita. Guardarropa: por razones de seguridad no se permite la entrada a las salas con mochilas, paraguas, paquetes o bolsas. Se ruega que estos artículos se dejen en el guardarropa. Animales: no se permite el acceso de animales, excepto los perros guía para invidentes. Fotografías y grabaciones de vídeo: no se permiten en el interior de las salas. Historia del museo Aspectos históricos de la constitución del proyecto El proyecto museístico del Baluard fecha del año 1.997, fecha en que el Ayuntamiento de Palma y la Fundació D’Art Serra suscribieron un convenio en virtud del cual el Ayuntamiento de Palma cedía los terrenos del Baluard de Sant Pere para conseguir un equipamiento destinado a Museo (que posteriormente revertirá al patrimonio municipal) y la Fundació d’Art Serra cedía parte de su colección de obras de arte, mediante donación o depósito de las mismas. Para llevar a cabo lo convenido se constituye el Consorcio Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma integrado por el Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca (que decidieron incorporarse al proyecto), el Ayuntamiento de Palma y la Fundació d’Art Serra (promotores de la iniciativa). El principal objetivo del Consorcio ha sido llevar a cabo la construcción del edificio destinado a Museo en el interior del recinto del Baluard y, asimismo, conseguir la íntegra rehabilitación del entorno donde se asienta el espacio museístico. Los volúmenes proyectados y la simbiosis entre los materiales utilizados alumbran un singular y bello diálogo de espacios y perspectivas situadas ante el mar mediterráneo. Finalizada la construcción del Museo, se decide constituir la Fundació Es Baluard, Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, entidad integrada por las tres Administraciones Públicas antes mencionadas y por la Fundació d’Art Serra, con la declarada finalidad de gestionar e impulsar el equipamiento cultural recién creado. La colección gestionada por la Fundación Es Baluard dispone de fondos propios, los cedidos por los patronos y los procedentes de colecciones privadas y todo ello con el referente de estar ante obras de autores relacionados con las Islas Baleares. Así, la colección de la Fundació Es Baluard está formada por pinturas, esculturas, cerámicas y dibujos de artistas vinculados a las tendencias artísticas internacionales más significativas, aparecidas desde finales del siglo XIX: Cézanne, Gauguin, Picasso, Miró, Picabia, Magritte, Giacometti, Motherwell, Tàpies… hasta la actualidad: Horn, Plessi, Polke, Kiefer, Schnabel, Barceló, Scully... También hay una destacada muestra de paisajismo catalán y mediterráneo, así como de artistas que, directa o indirectamente, han estado relacionados con las Baleares: S. Rusiñol, J. Mir, A. Gelabert, H. Anglada-Camarasa, J. Ramis o M. H. Mompó, entre otros. En definitiva, el proyecto iniciado en el año 1.997 dota a la colectividad de un museo de arte moderno y contemporáneo de proyección internacional desde una perspectiva propia y todo ello gracias a la confluencia de la iniciativa pública con la privada. Pep Llambías Pep Llambías ´SEPTEM´ 23 julio 2010 - 24 octubre 2010 Septem. Instalación en el Aljub de Es Baluard, 2010 Hierro, espejos, proyectores y neones. Medidas variables Septem, la instalación que Pep Llambías (Alaró, Mallorca 1954) ha creado para el Aljub de Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, invita al espectador a que tome consciencia de la dimensión propia: pone a su alcance una sucesión de espejos para que se contemple en ellos, los contrapone para ofrecerle la posibilidad de una mirada hacia el infinito y, además, hace que el observador se sienta observado en un escenario creado para él. Al fin y al cabo, el ser humano siempre es arte y parte de su obra. Septem, aunque sea una intervención para un espacio concreto, define al artista, pues contiene muchos de los códigos lingüísticos que ha utilizado y utiliza para su expresión habitual. Fusiona plástica y poesía, analítica y estética. También están ahí las palabras referenciales, en este caso las asociadas a los pecados capitales y a las grandes virtudes. De igual manera, todos los materiales que conforman Septem han sido utilizados a menudo por el artista y muchos de ellos con idéntica forma: las vigas de hierro, los espejos, las palabras en neón y también las que están proyectadas y que, en este caso, surgen de puntos estratégicos para ocupar, cada una de ellas, el lugar que le corresponde. El espectador se siente en medio. Cada cual hará su lectura. Aun así, Pep Llambías, con la creación de Septem para el Aljub de Es Baluard, sólo se plantea dudas. Y quizá su voluntad sea invitar a un espacio de observación para que nos sintamos interrogados. Espacio: Aljub Alberto García-Alix ALBERTO GARCÍA-ALIX. LO MÁS CERCA QUE ESTUVE DEL PARAÍSO 10 septiembre 2010 - 09 enero 2011 Comisariado: Nicolás Combarro Dos hermanas, 2000 Fotografía en blanco y negro sobre papel baritado 47 x 47 cm huella Colección del artista “Formentera... Qué hubiera sido de mí sin la isla... En ella he amado y me he perdido. En sus aguas flota el mar de mi conciencia... Locuras, vaivenes emocionales, afectos y amores... En esta roca del Mediterráneo, fui feliz como nunca y triste”, escribe Alberto-García-Alix respecto de la menor de las Pitiüses, una isla ligada a sus vacaciones –también lo están, aunque menos, Eivissa y Mallorca-. Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma exhibe por vez primera las fotografías realizadas en tres de las Illes Balears. Nacido en León, en 1956, Alberto García-Alix viajó por primera vez a Eivissa en 1974, aunque los primeros negativos de la isla datan de 1981. Hasta 1989, no visitó Formentera, y desde entonces esta isla, como afirma el comisario de la exposición, Nicolás Combarro, “vuelve recurrentemente a su vida, y por tanto a su obra. Una sensación de libertad, un hedonismo que impregna las imágenes que llegan a nosotros a través del filtro de su mirada”. Las fotografías de García-Alix dan cuenta de las personas y lugares que han sido y son importantes en su vida. Y, como demuestra la exposición “Lo más cerca que estuve del paraíso”, las Illes Balears, con excepción de Menorca, se hallan en el itinerario autobiográfico de quien es Premio Nacional de Fotografía 1999. Aún así, no busquéis en ella la descripción esperada, ni geográfica, ni social, no en García-Alix. Lo importante es la mirada del fotógrafo, cómo detiene aquello que ve para retornarlo con muchos matices de gris, los no-colores de las tardes, de los anocheceres y de las noches. E importante es también su rechazo a la técnica digital, la afición por las cámaras de siempre y la pasión por el laboratorio en la búsqueda y dominio de una perfección técnica que contribuye a hacer tan extraños como cercanos a los personajes, paisajes y vivencias que retrata. Espacio: Planta -1 RUMOR DEL MUNDO: DEL INFORMALISMO A LAS NUEVAS ABSTRACCIONES, 1950-2010 Miradas a la colección de Es Baluard 17 septiembre 2010 - 30 enero 2011 Comisariado: Juan Manuel Bonet Sin título, 2007 Günter Förg Óleo sobre lienzo 200 x 190 cm Es Baluard Museu d´Art Modern i Contemporani de Palma Colección particular “Miradas a la colección de Es Baluard” es una serie de exposiciones que, con sus respectivas publicaciones, recoge la diversidad de lecturas que permite la colección de todo museo. Iniciada en 2009 con “Paisajes cruzados”, en 2010 tiene continuidad con “Rumor del mundo: del informalismo a las nuevas abstracciones, 1950-2010”, a cargo de Juan Manuel Bonet. Se trata de una mirada a la pintura y, concretamente, a la pintura abstracta que, en cierta medida, predomina en la colección de Es Baluard. Aun así, en el análisis de Bonet se remarca la conjunción de dos épocas que actúan como espejo una de la otra. Bonet habla de “continuidad de intereses y de preocupaciones” entre la generación que, en los años 50, realizó la revolución abstracta en España y de los artistas que en aquellos años llegaron del extranjero para acentuar o servir de referente al informalismo que se dio en nuestro país, para darles “continuidad” en los años 80 con otra generación que derivará hasta las nuevas abstracciones actuales. La de Juan Manuel Bonet es una mirada lanzada desde las Illes Balears, cuya particularidad es una de las misiones de Es Baluard, y por ello se explica la presencia, entre los artistas de mediados del siglo XX, de pintores como Frank El Punto, Hans Hartung, Manuel H. Mompó, Wols o Edwin Bechtold, entre otros que se establecieron en nuestras islas, sobre todo en Eivissa, para contribuir a una apertura artística que llevaría al arte español a sincronizar con las tendencias que se daban en las principales ciudades del mundo occidental. También se destaca la presencia de artistas como Jean Fautrier, Nicolas de Staël o Serge Poliakoff, cuya estrecha relación con pintores como el mallorquín Juli Ramis sin duda dejó huella. Y ello por no hablar de la generación siguiente, la de los “80’s y derivas” –recordemos la exposición que, con este título, organizó Es Baluard en 2008-, en la que se hallan, entre los artistas que siguen una abstracción pictórica de técnica más tradicional y los que investigan nuevos soportes y materias, pintores de orígenes diversos con otros que son de las Islas o que están muy vinculados a ellas, como José Manuel Broto, Miguel Ángel Campano, Ramon Canet, Ñaco Fabré, Ferran García Sevilla, Xavier Grau, Lluís Lleó o José María Sicilia. Producción: Es Baluard Museu d´Art Modern i Contemporani de Palma
Añadido: 2980 días antes por declipse
Duración: 193.28
Visto: 4486 | Comentarios: 0
Puntuación: 0
galería abaart nit de lart 2010 Palma de Mallorca home
nit de lart 2010 galería abaart Palma de Mallorca plataforma para la promoción de jóvenes artistas, y punto de encuentro entre actualidad, realidad social, creación, reflexión, artistas, coleccionistas y amantes del arte. Las exposiciones de artistas en ABA Art Contemporani tienen lugar dentro y fuera del espacio expositivo. Mostramos pintura, fotografía, obra gráfica, escultura, vídeo, proyección, instalación– lo mejor del arte contemporáneo emergente. Limpio y simple. Bello y con alma. La galería de arte ABA Art Contemporani está ubicada en la Plaça Porta de Santa Catalina, centro neurálgico del arte, frente al Museu d’Art Modern i Contemporani Es Baluard, en pleno casco antiguo de Palma. Realizan entre 5 y 8 exposiciones anuales dedicadas a artistas contemporáneos emergentes. Participa ABA ART en la NIT DE L´ART con su colectivo, HOME de los artistas CÉLINE LACHKAR, MAIA JANCOVICI,NADIA YOSMAYAN , SOPHIE TRUANT, VERONICA SEIDEL.
Añadido: 2983 días antes por declipse
Duración: 85.01
Visto: 4899 | Comentarios: 0
Puntuación: 0
Petra municipio pla de Mallorca Petra ray Junípero Serra
Petra municipio de mallorca pla de Mallorca ray Junípero Serra. Petra es un municipio de la comunidad autónoma de Islas Baleares, España. Situado en la isla de Mallorca, en la comarca de la Pla de Mallorca. Petra es el municipio de la viña por excelencia. También celebra una de las ferias más importantes de toda Mallorca, la Mostra d´Art i Empresa, (el 4º domingo de Octubre). # ray Junípero Serra, misionero, evangelizador de California. # Antonio Bauza Fullana, soldado que luchó en el sitio de Baler, superviviente de los Últimos de Filipinas y héroe de España. HISTORIA El districte de Petra és un dels dotze en que els conquistadors catalans dividiren l´illa de Mallorca desprès de vèncer als sarraïns. Petra comprendria en els segles XIII als termes actuals de Petra, Villafranca, Sineu, Sant Joan i Lloret de Vistalegre. Aquest districte correspongué al Rei Jaume I, que el distribuí entre els seus cavallers. Posteriorment, part de Petra va passà a mans del Rei Sanç. Petra fou propietat del cavallers de les famílies Burgues, Sant Joan, Sant Martí, Desbach i Sureda. Durant els segles XVI i XVII, Petra era una localitat de les més puixants de Mallorca en quant a nombre d´habitants i a producció agrícola, principalment cerealista. És en aquest període que es duen a terme les obres dels dos edificis més rellevants del poble, l´església parroquial i el convent de St. Bernadí, encara que hi hagué llargues temporades d´epidèmies i de sequeres que minvaven la població i les collites. El poble d´Ariany va pertànyer al municipi de Petra fins que el 1982 es va independitzar. INFORMACIÓ GENERAL DEL POBLE DE PETRA El municipi de Petra té una supercifie de 6930Ha. i una població de 2762 habitants El nom de Petra il·lustra per ell mateix les particularitats del poble. Els pobladors romans simbolitzaren amb una pedra l´essència principal d´aquest lloc i encara avui, després de quasi vint segles, la mateixa imatge ens serveix per definir el paisatge físic i humà de la vila. Diuen que a Petra el dimoni s´hi va retre. D´aquesta manera tan simple ens retreu el refranyer com és i ha estat aquest poble: tan laboriós i de caràcter tan ferm que cap mal per pitjor que fos l´ha pogut sotmetre. Petra reuneix tots els ingredients bàsics i comuns dels pobles del Pla: Una planura de terres fèrtils interrompuda per petites elevacions. En el cas de Petra el Puig de Bonany és el contrapunt que romp l´horitzontalitat de la zona i els llocs des d´on es pot admirar bona part de Mallorca, del Pla , de la serra de Tramuntana i de la Badia de Alcúdia. Aquest mirador excepcional ha estat sempre la referència històrico-social i religiosa dels petrers, el punt entorn del qual ha girat la vida del poble perquè en el Puig s´hi trobà la Mare que ha protegit les messes i la salut de la població. Petra es un poble rural de gran activitat agrícola i ramadera fins un passat molt recent, que queda testimoniada pels molins que encara hi ha, per les possessions com Son Mieres, Son Santandreu, Els Cabanells Vells i Ses Cabanasses i per els oficis artesanals dedicats a la fabricació i manteniment de maquinària agrícola tradicional. L´altre activitat principal del poble ha estat l´extracció de marès i de material de construcció. És també un endavament important de vies de comunicació amb altres pobles del Pla i de llevant de l´illa, i això n´ha facilitat les relacions sòcio-econòmiques amb aquestes comarques. El Puig de Bonany El puig, de 317m d´altitud, és un espai natural protegit per la llei. Hi resten encara petits redols d´alzinar, el sotobosc, a causa de la seva localització, esta format principalment per espècies de la garriga, amb pocs elements d´alzinar típic com son els brusc , l´esparreguera d´ombra, d´alzineta, el llampúdol i el bell endemisme de les Balears i d´Occitània, el pa bocí. La garriga d´ullastre i garballó ocupa la major superfície d´aquesta àrea natural, on hi abunda la mata, el matapoll, el pi i l´herba de sant Pons, la gavarrea, el càrritx, l´estepa blanca i la llimonenca, l´aritja, l´albó, la ceba marina, la respeta i també diferents espècies d´orquídies. Entre els animals invertebrats que hi habiten, hi poden observar les papallones diürnes com la papallona rei i la reina, l´escarabat blanc del pi i la tortuga mediterrània. També hi trobam dragons i, més rares i esquives, les serps negres. Els animals de pèl hi son representats pels conills, els eriçons, la rata cellarda, el ratolí de camp, les rata- pinyades i el petit mostel. Els animals de ploma son abundosos, entre els petits ocells hi trobam la cadernera, el verderol, el passerell, el buscaret, el rossinyol, el ropit, tec; també hi ha petits rapinyaires com el xoriguer i el mussol. El Torrent de na Borges El torrent de na Borges és un dels més importants, des punt de vista naturalístic de Mallorca. Recull les aigües de les terres de Llevant. Per el terme municipal de Petra discorre un tram de torrent abans de desembocar a la Badia d´Alcúdia, fent partió entre els termes d´Artà i St. Margalida. La vegetació dels voltants del torrent és una garriga d´ullastre i garballó amb càrritx, llampúdol, mates i estepes; és la comunitat que substitueix a l´actualitat l´alzinar ¡, que en temps passats cobria la major part de la zona. De l´antic bosc en resta qualque alzina centenària acompanyada per l´alzineta, la selaginella, i els endemismes pa porcí i la lleganyova. El bosc de rivera es fragmentari, fruit de l´aïllament insular i de l´aprofitament secular per part de l´home, que l´ha transformat totalment, conrant part del seu llit, i hi ha introduït platers. Resten dispersos els polls, els espinarels, la gatassa, la gavarrera, la rapa, l´esbatzer, les pintes de moro, la canya, el tamarell i diferents espècies de jonc. Per la diversitat de biòtips, la fauna hi és rica i variada . Al torrent hi abunda el granot, la serp d´aigua i qualque parella de fotges, la gallineta d´aigua i coll blau, que han pogut fugir dels depredadors i dels caçadors. També hi son abundants els dragó, les tortugues mediterrànies, en canvi el calàpet i la serp negre hi son ocasionals. Entre els mamífers no és rara la salvatgina, la rata cellarda, els ratolins de camp, i la rata. La fauna ornítica és abundant. I no es gens rar observar ocells de prat com són l´arpella, els argrons blancs, blaus i roigs, els colls blaus i els cullerots. Dels ocells nocturns es poden sentir el mussol i l´òliba, entre els rapinyer, i el sabal.lí, el rossinyol, entre els altres. La tórtora era un temps abundant, igual que els torts i altres ocells, que poc a poc es fan més rars. FIRES, FESTES I MERCATS FIRA: És el Dissabte del 3er diumenge de Setembre. MERCAT: Tots els dimecres al Carrer Ample. FESTES: - Sant Antoni, 16 de Gener. La nit anterior es fan foguerons i el dia de Sant Antoni, les beneïdes. - Santa Praxedis, 21 de juliol. Ses Completes. La Corporació Municipal es dirigeix a l´Església acompanyada del dimoni i dels xeremiers i en arribar s´entona el cant de la patrona. - Tercera festa de Pasqua, anada a Bonany a peu. - Tercer diumenge de setembre, es fa una festa d´homenatge al Pare Serra amb desfilada de carrosses i ofrena floral. - Segon diumenge d´agost, anada a Son Serra amb carro, organitzada per Serra Mamerra i que recupera una antiga tradició local - 2 d´Agost, Festa de la Mare de Déu dels Àngels. Son les Festes del Convent. - 4rt. Diumenge d´octubre. Mostra d´Art i Empresa Església Parroquial de Sant Pere Les dimensions i la perfecció d´aquest temple ens demostren que Petra va ser un poble molt pròsper en èpoques passades. El titular de la parròquia és sant Pere, encara que la patrona de la vila es santa Praxedis. L´església es un monument gòtic, edificat paradoxalment, durant els períodes del renaixement i del barroc, entre els segles XVI i XVII. La primitiva església està documentada el 1248 i ja era dedicada a l´advocació de Sant Pere. Creus de Terme A Petra es localitzen un total de tres creus: ´ Creus des cementiri: La creu és del segle XV, té figures d´alt relleu, és d´estil gòtic. ´ Sa creu antigament, Creu des Còdols: que dona nom a la Plaça de sa Creu, va ser construïda el 1892… ´ Creu des Valls: situada a la unió del carrer de ciutat i de sa creu, la creu és del 1891 i el conjunt es neogotic i esta construït en pedra de marès. És llatina ´ Creus des cementiri: La creu és del segle XV, té figures d´alt relleu, és d´estil gòtic. Molins de vent El fet que Petra ha esta durant segles un municipi dedicat exclusivament a l´agricultura de secà el relaciona directament amb aquests edificis dedicats a la transformació de cereals. Es té constància que existeixen 19 molins fariners i 12 d´ells han arribat als nostres dies. La majoria d´aquests molins son torres de molí amb base quadrada. Alguns estan abandonats o serveixen de colomer o de galliner i alguns han estat reutilitzats com a habitatge. De tots aquests el darrer que funcionà a Petra fou el molí d´en Xim que ja molia al 1748. Els altres molins d´aquest conjunt són el molí d´en Penya, el molí d´en Tromper, molí d´en Guillem Font, i molí d´en Font. A l´altre punta del poble, vora la carretera de Son Serra, localitzem dos molins més, el molí de l´Amo en Joan Moragues i el molí d´en Beaça, que té la torre retallada. A les proximitats del nucli urbà s´aixequen tres molins més el molí d´en Valero, el molí d´en Guillem Maimó (amb un petit cintell. Lluny del poble, vora la carretera de Son Serra trobam el molí de Son Frare. Molí d´en Tromper Molí d´en Font Convent de Sant Bernadí A mitjan lloc del Carrer Major trobam el carrer de franciscans observants de Sant Bernadí de Sena, on Fra Juniper va rebre els primers ensenyaments. Les arrels d´aquest convent responen a una petició dels jurats de la vila feta als pares franciscans perquè fundessin un convent a Petra. Els franciscans hi accediren i es construí una primitiva capella, l´actual capella de Betlem que ben aviat va ser ampliada i quedà integrada dins la nova església, acabada al 1677. El convent ha estat seu de diverses funcions d´ençà que es fundà l´any 1607: col·legi de missions apostòliques, casa de retir i escola de gramàtica. L´exclaustració de 1835 convertí part del convent en cases particulars. Els franciscans tornaren ocupar el convent l´any 1969 Santuari de la Mare de Déu de Bonany Els tres edificis més rellevants dels poble, l´església parroquial, el convent de Sant Bernadí i el Santuari de Bonany, estan lligats a la vida religiosa. El Santuari és però, el que millor simbolitza la tradició i la història de Petra, molt vinculada al Puig que antigament s´anomenava d´en Burguès i també puig de Maria. El primer oratori s´edificà a principis del s. XVII per iniciativa del rector de Petra mossèn Miquel Vicens, perquè albergà la imatge de la mare de déu que segons la tradició, els cristians havien amagat dins d´una cova durant la dominació islàmica i que després de la conquesta catalana es va recuperar. Sembla que la població, que depenia per complet del camp, patia les conseqüències d´alguns anys de sequera, fins que l´any 1609, la intersecció de la Mare de Déu, va fer possible que plogués abundantment i que s´obtingués una bona anyada. Aquest es l´origen del nom de Bon Any, transmès amb diferents variant de generació en generació. El primer oratori s´edificà a principis del s. XVII per iniciativa del rector de Petra mossèn Miquel Vicens, perquè albergà la imatge de la mare de déu que segons la tradició, els cristians havien amagat dins d´una cova durant la dominació islàmica i que després de la conquesta catalana es va recuperar. Sembla que la població, que depenia per complet del camp, patia les conseqüències d´alguns anys de sequera, fins que l´any 1609, la intersecció de la Mare de Déu, va fer possible que plogués abundantment i que s´obtingués una bona anyada. Aquest es l´origen del nom de Bon Any, transmès amb diferents variant de generació en generació. Actualment el santuari, és un lloc on els petrers solen anar per passar-hi estones d´esbarjo a l´aire lliure i per celebrar-hi esdeveniments socials i festes. El dimarts de pasqua s´hi fa una pujada col·lectiva, el pancaritat Casa natal de Fra Juníper Serra La casa on va néixer Juníper Serra (1713) es troba a la zona anomenada del Barracar Alt, la part més antiga del poble. Es una casa típica de pagesia del pla dels ss. XVII i XVII. Consta de dues plantes; s´hi conserven l´emmarcat característic i l´arc que divideix la casa amb dues estances principals. Hi ha mobles i estris de l´època del beat i el cup on es feia el vi. Aquesta vivenda va ser cedida a la ciutat californiana de San Francisco; la ´Society of Califòrnia Pioners´ la gestionà d´ençà del 1958 i actualment és administrada per la Societat d´Amics del Pare Serra. Museu de Fra juníper Serra (centre d´estudis juniperians) Aquesta casa fou construïda l´any 1959 pels Amics de Fra Juníper Serra. La planta baixa es dedica a museu de la vida i obra del beat ¡. Hi trobam documentació i informació gràfica dels territoris americans que recorregué i evangelitzà. La campana prové de la Missió de Santa Bárbara del Camino Real (Califòrnia) Plaça de Fra Juníper Serra L´antiga Plaça de la Constitució va canviar el seu nom el 1892 pel de Fra Juníper Serra. El monument que el representa i que presideix la plaça és de l´escultor Guillem Galmés. El 1913 es va beneir el monument davant d´una gran multitud, les despeses del conjunt escultòric s´havien sufragat per subscripció popular i tot el procés havia estat impulsat pel Pare Francesc Torrens, historiador de la vila i del pare Serra. El poble dedicà també un monument al pare Torrens, que esta davant el portal major de l´església. Monument al Batle Antoni Oliver El trobarem a sa Plaça de sa Creu, és un homenatge dels petrers a Antoni Oliver Ramis que fou el primer batle de la democràcia i que ocupà el càrrec entre els anys 1978 i la seva mort l´any 1985. Convent de Sant Francesc Al carrer Font,24. Aquest convent de monges fou fundat l´any 1888 Destaca la capella amb les imatges de la Immaculada, de San Francesc i San Josep.
Añadido: 3038 días antes por declipse
Duración: 41.17
Visto: 5234 | Comentarios: 0
Puntuación: 0
ES BALUARD MUSEU D'ART MODERN CONTEMPORANI Nit de l'Art 2009
Una nueva visión de parte de su fondo artístico: Paisatges creuats, de Rusinyol a Kiefer, pasando por Ramis y Barceló. Una exposición de saltos históricos y de experimentos. Es Baluard celebra el jueves 18 de septiembre la Nit de l'Art con una jornada de puertas abiertas. El público podrá visitar nuestras exposiciones temporales, En Privat 1 sobre fotografía contemporánea y Echoes una instalación de Francesca Martí en el Aljub del museo. Por la noche, a partir de las 21:30 h. el museo ofrece la actuación del Circ Bover que realizará un espectáculo en las terrazas. Sus integrantes "invadirán" el museo realizando diferentes números simultáneamente, que también podrán seguirse a traves de proyecciones en directo sobre las parades del museo. Es Baluard ha incorporado 21 obras nuevas a su colección permanente, mediante la adquisición de 20 obras a cargo de los presupuestos de 2008 y con un coste total de 403.148’2 €, así como también la aceptación del depósito de una gran obra de Miquel Barceló, procedente de una colección particular mallorquina. Listado de obras adquiridas: LIDA ABDUL Obra: -“War Games (what I saw)”, 2006. DVD MARINA ABRAMOVIC Obra: -“The Family A”, 2008. Fotografia, c-print sobre dibond, 150 x 120 cm CHEMA ALVARGONZÁLEZ Obras : - “El paseo visible, Palma de Mallorca I”, 2007-2008. Caja de luz con fotografia duratrans, 55 x 160 x 15 cm - “El paseo visible, Palma de Mallorca II”, 2007-2008. Caja de luz con fotografia duratrans, 55 x 160 x 15 cm - “El paseo visible, Palma de Mallorca III”, 2007-2008. Caja de luz con fotografia duratrans, 55 x 160 x 15 cm Estas obras formaron parte de la exposición de Es Baluard “Light Messages” (enero – junio de 2008) y se encuentran en el catálogo de la muestra. CHRISTIAN BOLTANSKI Obra: -“El Judío Eterno”, 2001. Instalación DANIEL CANOGAR Obra: -“Intimate mappings”, 2002. Instalación. 2 proyectores, 40 terminales de fibra òptica, diapositivas. Medidas variables. Esta obra formó parte de la exposición “Light Messages” (enero – junio 2008) y se encuentra en el catálgo de la muestra. LAWRENCE CARROLL Obra: -“It’s a long wait”, 1998-2002. Mixta sobre tela y madera, 153 x 129 x 46 cm TONI CATANY Obras: - Sèrie Bodegones (2006 – 2008): seis obras, todas ellas fotografias de tirada glicée realizadas en el 2008, de 60 x 50 cm cada una. - “Perfil”, 1997. Fotografia, tirada glicée del 2004, 112 x 112 cm JOAN CORTÈS Obra: -“Sense títol”, 2008. Madera lacada, hilo de acero, 75 x 55 x 52 cm ÑACO FABRÉ Obra: -“Entre sueños y certezas”, 2007. Óleo y graffito sobre tela, 300 x 200 cm ZHANG HUAN Obra: -“Pilmigrage to Santiago”, 2001. Fotografia, c-print color, 128 x 209 cm Esta fotografía ofrece testimonio de la única performance de Zhan Huan en España. AITOR ORTIZ Obra: -“Muros de luz 001”, 2007. Fotografia digital / aluminio, 250 x 125 cm THOMAS RUFF Obra: -“m.d.p.n. 32”, 2003. Fotografia, c-print sobre diasec, 186 x 297 cm AMPARO SARD Obres: -“Second mistake”. Vídeo - Sin título , 2008. Tres papeles perforados de 60 x 100 cm JOANA VASCONCELOS Obra: -“Conchita”, 2008. Cerámica, pintura vitrificada y ganchillo a mano, 31 x 115 x 90 cm A la adquisición de estas 20 obras, hay que añadir la aprobación del depósito de la siguiente obra, procedente de una colección particular de Mallorca y que será depositada en Es Baluard por un término de cuatro años renovables: MIQUEL BARCELÓ Obra: “Têtes de sardines”. 200 x 300 cm Con estas obras el museo Es Baluard muestra los criterios que guiarán la ampliación de la colección durante los próximos años. Según estableció la comisión de adquisiciones, se trata de que Es Baluard, atendiendo a la calidad e interés de las obras, recoja las corrientes de artistas cuyo trabajo esté próximo a la cultura balear y a su público, es decir, artistas nacidos, que trabajen o hayan trabajado en las islas o en contacto con el público isleño. En este sentido, las actuales adquisiciones se destacan por la incorporación de obras de Marina Abramovic, Toni Catany, Ñaco Fabré, Aitor Ortiz (premio Ciutat de Palma Antoni Gelabert d’Arts Plàstiques 2006), etc. De la misma manera también se quiere destacar las obras que ya forman parte de la historia del Museo, como lo demuestra la adquisición de obras de Daniel Canogar o Chema Alvargonzález. Otro punto importante es la apertura de la colección hacia lenguajes, hasta ahora, apenas presentes en los fondos de Es Baluard. En este sentido, se han adquirido numerosas obras de grandes fotógrafos dentro del arte contemporaneo, como Zhang Huan, Thomas Ruff, Toni Catany o Marina Abramovic, entre otros. Por lo que a nuevos lenguajes se refiere, mencionar los videos de Lida Abdul (artista de gran proyección, con obra presentada en la Tate Modern, ICA, MOMA o en la Bienal de Venecia) o Amparo Sard. Es Baluard también tiene presentes a los artistas jóvenes con más proyección, en esta ocasión ha incorporado obras de Joan Cortés, Amparo Sard o la misma Lida Abdul. Las pautas del arte contemporáneo más internacional, ha sido el criterio seguido a la hora de adquirir obras de artistas como Christian Boltanski, Lawrence Carroll, Joana Vasconcelos o los mismos Zhan Huan, Marina Abramovic o Thomas Ruff. Como ya se adelantaba al inicio de este informe, para la adquisición de estas obras se ha invertido un total de 403.148’2 € con cargo a los presupuestos de 2008, los cuales preveían gastos para compra de obra de 850.000 €, de los cuales la mitad han sido destinados a pagos aplazados para obras adquiridas en años anteriores. Para 2009 los presupuestos de Es Baluard mantendrán la cantidad de 850.000 € para la adquisición de obras de arte. La comisión de adquisiciones se reunirá dos veces al año. Para terminar añadir que entre las funciones de la Comisión de Adquisiciones está la de aprobar o desestimar depósitos o donaciones que, desde colecciones privadas o públicas, se ofrecen al museo. En este sentido, es muy destacable el depósito de la obra de Miquel Barceló, “Têtes de sardines” una gran obra que será depositada en el museo por un período de cuatro años. Estas nuevas adquisiciones, así como las que se realicen de ahora en adelante, se mostrarán al público en una exposición durante la segunda mitad del 2009.
Añadido: 3347 días antes por declipse
Duración: 215.25
Visto: 8359 | Comentarios: 0
Puntuación: 0
Art Report 2009 al Centre de Cultura Sa Nostra
"Art Report 2009-Diario de Mallorca" patrocinada per “SA NOSTRA”, a partir del proper dimarts, dia 15 de setembre a les 20:00 hores. L’edició d’enguany inclou una selecció equilibrada de consagrats i joves artistas com Roland Fischer, Albert Pinya, Juan Muñoz, Núria Marqués i Miguel Ángel Campano. “SA NOSTRA” col·labora des dels seus inicis amb aquest projecte que enguany arriba a la quarta edició, la gènesis del qual sorgeix per celebrar el 50è aniversari del Diario de Mallorca, un mitjà de comunicació que sempre ha tengut una especial sensibilitat en el tractament de les notícies culturals i en particular, de les referents al món de l’art. Aquest interès ha anat en augment quan es tracta de les arts plàstiques contemporànies, amb un seguiment puntual dels esdeveniments artístics nacionals i internacionals. “SA NOSTRA”, Caixa de Balears, va col·laborar d’immediat en aquest projecte amb el patrocini del catàleg, per reforçar una de les línies pròpies d’actuació de l’entitat i per refermar el seu interès per les arts i la cultura actual de les Illes. L’èxit de la primera convocatòria va animar els responsables del Diario de Mallorca i de “SA NOSTRA”, Caixa de Balears, a donar continuïtat a la proposta per convertir-la en un projecte bianual amb la finalitat de consolidar-lo com a referència del panorama artístic de les Balears. Una pinzellada biogràfica Juan Muñoz És considerat l’artista “estrella” d’aquesta edició. Nascut a Madrid el 1953 va tenir una especial vinculació amb Eivissa on va morir sobtadament el 2001 (Santa Eulària del Riu). En la darrera dècada se li han fet exposicions retrospectives als principals museus i espais artístics del món. Les obres provenen de col·leccions particulars, majoritàriament de la Galeria Pepe Cobo de Madrid. L’obra de Juan Muñoz, Premio nacional de Artes Plásticas del 2000, forma part de la col·lecció dels museus més importants del món. Roland Fischer Nascut a Munic el 1958 actualment resideix a Xina. Fotògraf de reconegut prestigi, ha exposat de manera individual a espais i fires importants (PhotoEspaña 2009, per exemple). La seva obra està representada a col·leccions com la del Museu d’Art Modern de París, d’Estrasburg i d’Amberes. A Art Report presenta una sèrie d’imatges de façanes d’edificis emblemàtics, als quals ha atorgat un caràcter completament plàstic, amb geometries i colors inexistents. Miguel Ángel Campano Tal vegada un dels pintors espanyols més importants dels darrers 25 anys. Es manté ferm en la pintura, fent una obra “abstracta” i amb molta força i color, en constant renovació. Ha viscut a Mallorca durant molts d’anys i actualment resideix a París. Forma part de la generació d’artistes que amb Sicilia, García Sevilla, Broto, Miquel Barceló, Xavier Grau, entre d'altres, i va irrompre en el panorama espanyol i en el mercat europeu a partir dels 80. A Art Report presenta 3 peces: una de gran format i dues de més petites. Núria Marquès Artista menorquina (Ciutadella, 1975) resident a Barcelona, va ser guanyadora de la beca de Creació Artística Sa Màniga – Fundació “SA NOSTRA” el 2004 amb el projecte Keep on trying. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, ha completat la seva formació a ciutats com Buenos Aires, Milà, Londres, entre altres. El 2004 guanya el Premi Art Jove del Govern Balear. A Art Report presenta un vídeo de 5’ de durada. Albert Pinya Palma, 1985. Viu a Berlín. Tot i la seva joventut, l'artista està completament establert en el circuit artístic de les Illes i de ciutats com Barcelona i Milà. Realitza una obra molt fresca i atrevida, de colors plans i vius i traços aparentment infantils amb un fort component sexual. Són obres espontànies, esquemàtiques, amb influència del grafitti i l’art urbà i amb interès per símbols actuals.
Añadido: 3349 días antes por declipse
Duración: 141.73
Visto: 10007 | Comentarios: 0
Puntuación: 0
 
1